Nimeni nu este ferit de a trece din cand in cand prin situatii incomode si este normal ca de-a lungul vietii noastre sa apara mai multe si diverse situatii in care nu ne simtim in intregime confortabil cu ceea ce se intampla.

Face parte din functionarea relatiilor sociale sa ne confruntam cu momente in care ambiguitatea ne face sa nu stim ce atitudine sa luam (sau chiar sa ezitam sa facem evident ca ne dam seama ca ceva nu este in regula). Din acest motiv, cu siguranta de mai multe ori ne-am pus intrebarea cum sa facem fata unei situatii incomode?

In acest articol vom trece in revista o lista cu cele mai bune modalitati de a lua greutatea inconfortabilului din anumite experiente in care ezitam ce sa facem, in parte, din cauza imaginii pe care o putem oferi.

7 sfaturi despre cum sa faci fata situatiilor incomode

Iata cateva idei si sfaturi care pot fi de mare ajutor atunci cand ai de-a face cu momente incomode din viata ta.

1. Retineti ca situatiile sunt relative

Din aceasta perspectiva, disconfortul situatiei va fi mult redus, deoarece, vazand evenimentul ca ceva relativ , luam greutatea efectului enervant pe care il poate avea asupra noastra .

Ceea ce este incomod pentru noi, nu ar trebui sa fie neaparat pentru ceilalti si se intampla adesea ca presupunand ca altii se simt rau, sa ne simtim noi insine incomozi.

Cel mai bun lucru va fi intotdeauna sa va asigurati de sentimentele celorlalti inainte de a face judecati de valoare, pentru a evita disconfortul. Daca aveti indoieli cu privire la felul in care se simt altii vorbind despre un subiect sau fiind intr-un anumit loc, ii puteti intreba astfel incat sa nu va simtiti inconfortabil pentru ei.

2. Invata sa gestionezi tacerile

Tacerile nu trebuie sa fie intotdeauna incomode. In functie de moment, este important sa gestionam ceea ce spunem si cand urmeaza sa o spunem.

Desi este adevarat ca exista momente cand a nu spune nimic genereaza un moment de tensiune si disconfort in conversatie, in alte scenarii a tace reprezinta o atitudine de intelegere intima intre participanti.

De exemplu, atunci cand ne pun o intrebare la care nu ne asteptam si ramanem tacuti in loc sa raspundem, atmosfera poate deveni tensionata, in timp ce atunci cand cineva isi exprima experientele negative, este firesc sa treaca cateva secunde in care nimeni nu spune orice si asteptat.

Cel mai bun lucru in aceste cazuri va fi sa fii asertiv si sa spui cum te simti cand te confrunti cu o intrebare care genereaza indoieli . Desigur, intotdeauna intr-o maniera politicoasa si fara a da semne de nemultumire; Retineti ca celalalt s-ar putea sa nu fi incercat sa va faca inconfortabil.

3. Practicati comunicarea asertiva

Acest punct este despre a invata sa ne comunicam gandurile si emotiile intr-un mod adecvat , fara a renunta sa spunem ce simtim si, in acelasi timp, respectandu-l pe celalalt.

Este obisnuit ca situatii incomode sa apara dupa o neintelegere in conversatie. Prin urmare, pentru a evita sa traim situatii incomode, ideal este sa folosim stiluri bune de comunicare , iar primul lucru de facut este sa ne recunoastem emotiile inainte de a le exprima.

Odata ce stim care sunt emotiile noastre, le vom putea gestiona intr-un mod mai bun si vom impiedica emotiile sa ne controleze si sa spuna lucruri fara sa ne gandim la ele.

4. Cunoaste-te pe tine insuti

Cu cat te cunosti mai mult pe tine insuti, cu atat este mai putin probabil sa fii expus la situatii incomode cu ceilalti. Daca sunteti inarmat cu cunoasterea lucrurilor care va deranjeaza si sunteti clar despre ele, atunci le veti putea accepta si le veti impiedica sa actioneze ca declansator pentru situatii incomode.

Cunoasterea pe noi insine ne face sa fim mai toleranti in fata opiniilor si gandurilor tertilor . In loc sa ne deranjeze cu ideile lor, le vom putea respecta chiar daca nu le impartasim si, prin urmare, nu vei da semne de ostilitate fata de opiniile care sunt departe de ale tale.

5. Nu este necesar sa raspunzi la toate

Este important sa intelegeti ca nu este necesar sa raspundeti la orice sau tuturor, fiecare persoana este responsabila pentru cuvintele si actiunile sale. Nu trebuie sa lasam cuvintele altora sa ne ia linistea sufleteasca.

Uneori este suficient sa stim ca avem dreptate fara a fi nevoie sa ne certam cu oameni care nu sunt dispusi sa se cedeze. Nu este necesar sa castigam toate argumentele .

Uneori, linistea se gaseste in capacitatea de a evita discutiile, chiar stiind ca avem cele mai bune argumente. Retineti ca exista oameni care merita un raspuns, altii care merita o explicatie si unii care nu merita nimic din toate acestea.

6. Evita relatiile conflictuale

Mediul nostru influenteaza semnificativ situatiile la care suntem expusi. Este important sa avem resursele personale pentru a face fata momentelor incomode, dar este si esential sa stim sa ne alegem relatiile personale .

Daca cercul nostru de oameni apropiati este format in mare parte din oameni care sunt predispusi sa se implice in discutii de confruntare, atunci vom fi inevitabil prinsi de acest obicei.

7. Elibereaza-ti emotiile in timp util

Cand dintr-un motiv oarecare evitam sa exprimam ceea ce simtim, poate ca este cel mai bun lucru in acel moment, din prudenta. Dar va trebui, de asemenea, sa avem ocazia sa dam afara ceea ce gandim; In caz contrar, vom acumula emotii si va veni momentul cand acestea ne vor face sa trecem prin situatii incomode din cauza actiunii anxietatii .

Pentru a evita acest lucru, poti tine un jurnal in care sa-ti eliberezi emotiile intr-un mod fluid si onest, sau le poti spune si cuiva in care ai incredere. Este important sa eliberam in mod corespunzator emotiile pentru a ne pastra sanatatea emotionala.