Ca o forma de arta versatila, ilustratia modei este destinata sa prezinte materialul, culorile si designul vestimentar. Pe langa faptul ca actioneaza ca un studiu al stilului, aceste desene ofera, din neatentie, o privire asupra istoriei designului vestimentar si a culturii sociale sociale a vremii, asa cum este evident in aceasta colectie de ilustratii delicate si detaliate.

Compilata minutios folosind o serie de placi de moda istorice, aceasta cronologie prezinta numeroasele schimbari de stiluri care au aparut in moda femeilor de-a lungul a aproape 200 de ani. Prezentarea cronologica incepe in anul 1784, cand fustele cu cercei, cu lungime de podea, erau infioratoare. Apoi, in decursul urmatoarelor decenii apare o tendinta treptata spre siluetele mai subtiri, o preferinta pentru tocurile de varf din anii 1830 si reaparitia haltei de bal mai complete din anii 1860.

Cu toate acestea, pana in secolul XX, liniile a au fost din nou, pana cand fasii de genunchi au fost sustrasi in anii 1920. In urmatorii 50 de ani, stilurile au ramas relativ scurte si subtiri – pana in 1970, cand pantalonii isi fac, in sfarsit, mult-asteptatul, marele debut.

Frederick Worth Charles este considerat a fi primul designer de moda din lume, de la 1826 la 1895. Charles, care a fost anterior un Draper, infiintat o casa de moda din Paris. El a fost cel care a inceput traditia caselor de moda si le-a spus clientilor sai ce fel de imbracaminte le-ar potrivi.

In aceasta perioada, o serie de case de design au inceput sa angajeze serviciile artistilor pentru a dezvolta modele pentru imbracaminte. Tiparele vor fi prezentate clientilor, care vor plasa apoi o comanda daca le va placea. In acest interval de timp, a inceput traditia de a prezenta tiparelor catre clienti si de a le imbraca mai apoi, in locul sistemului anterior, in care vesmintele finisate li se vor prezenta.

La inceputul 20 – lea secol, noile evolutii din moda va avea loc la Paris , in primul rand, de unde s – ar raspandi in restul lumii. Noi modele de haine s-ar fi nascut la Paris inainte de a-si gasi drumul catre alte parti ale lumii. Cu alte cuvinte, Parisul a aparut drept „capitala modei”. „Moda” in aceasta perioada a fost in mare parte „ haute couture ”, destinata exclusiv persoanelor fizice.

Catre mijlocul-20 – lea secol, articole de imbracaminte de moda a inceput sa fie produse in masa. Cea mai mare parte a productiei a crescut, iar oamenii au inceput sa aiba mai multe optiuni de imbracaminte. Spre sfarsitul 20 – lea secol, constientizarea moda in randul oamenilor a crescut, si au inceput sa alege haine pentru ei insisi , bazate pe confort si stilul lor propriu, in loc sa se bazeze pe tendintele dominante pe piata.

Astazi, asa cum sa mentionat mai sus, f proiectarea ashion este bine acceptat ca o optiune de cariera . O serie de institute au venit peste tot in lume, care ofera cursuri in diferite arii ale modei. Numarul studentilor care considera moda ca o cariera serioasa si care au urmat cursuri in acelasi timp a continuat sa creasca de-a lungul anilor.

Au aparut specializari in designul vestimentar. Exista o gama larga de optiuni pentru care un designer poate alege, cum ar fi lenjerie, imbracaminte de baie, imbracaminte pentru femei, imbracaminte de mireasa, imbracaminte pentru copii, haine pentru barbati, incaltaminte, genti etc. numar de oportunitati de cariera deschise pentru ei. Pot lucra cu firme de imbracaminte si case de export. Acestia pot fi, de asemenea, angajati in meseria de remodelare haute couture si adaptarea lor la gusturile pietei de masa. De asemenea, ar putea ocupa locuri de munca in magazine departamentale sau magazine de specialitate.

Evolutiile din domeniul designului vestimentar au dat nastere altor cai de cariera conexe, precum: hairstylist, make-up artist, jurnalisti de moda, consilieri de moda, fotografi de moda etc.

O alta schimbare semnificativa care s-a produs in ultima vreme in industria de design vestimentar este utilizarea sporita a computerelor si a tehnologiei . O serie de pachete software au venit pentru a ajuta designerii in procesul de proiectare, precum si alte etape in producerea unei imbracaminte, usor si rapid.

Designul de moda ca comert a crescut si el. Designerii de moda au continuat sa obtina reputatie nu numai in propriile tari, dar si la nivel international. Numarul prezentarilor de moda si participarea la aceleasi au crescut considerabil in ultimele timpuri.

Prin urmare, designul vestimentar nu mai este doar proiectarea si crearea unei imbracaminte, ci este o lume in sine care implica moda, design, creativitate, tehnologie, precum si afaceri.