Tratamente naturiste pentru depresie

In fiecare an, aproape 20 de milioane de adulti din Statele Unite sufera de depresie. Cele mai multe persoane cu depresie nu cauta un tratament, deși pot fi ajutati. Primul pas este de a vorbi cu medicul dumneavoastra, deoarece depresia este o boala grava, care nu ar trebui sa fie tratata fara o consultatie medicala.

Depresia poate fi si un simptom al unei alte afectiuni, cum ar fi hipotiroidismul sau anemia. Daca luați medicamente sau urmati un tratament pentru depresie, nu va opriti fara a va consulta medicul.

Remedii naturale pentru depresie

In continuare va prezentam cateva remedii naturale pentru depresie.

1) Sunatoarea

Sunatoarea (Hypericum perforatum) a fost folosita de mult timp in medicina populara pentru: tristețe, griji, nervozitate si tulburari de somn.

Astazi, rezultatele a peste 20 de studii clinice sugereaza ca sunatoarea functioneaza mai bine decat un placebo si este la fel de eficace ca antidepresivele pentru depresia usoara si moderata si are mai putine efecte secundare.

Studiile sugereaza ca sunatoarea nu este eficienta pentru depresia majora.

Efectele complete ale sunatorii se vad intre 4-6 saptamani. Efectele adverse pot include: amețeli, uscaciunea gurii, indigestie și oboseala. Sunatoarea creste fotosensibilitatea, deci trebuie sa va luati masuri suplimentare de precauție pentru a va proteja pielea și ochii de lumina soarelui.

Deși sunatoarea poate fi luata in conditii de siguranta de una singura, aceasta poate interfera cu eficacitatea medicamentelor prescrise și fara prescriptie medicala, cum ar fi antidepresivele, medicamentele pentru tratamentul infecțiilor cu HIV și SIDA și contraceptivele orale.

Sunatoarea nu este recomandata pentru femeile gravide sau care alapteaza, copii, persoanele cu tulburare bipolara, boli hepatice sau renale.

2) Acizi grași omega-3

Acizi grași omega-3sunt un tip de grasimi bune, necesare pentru functionarea normala a creierului. Corpul nostru nu poate produce acizi grasi omega-3 pe cont propriu, așa ca trebuie sa ii obținem din dieta noastra.

Studiile au asociat depresia cu un aport alimentar scazut de acizi grași omega-3. In țarile cu un consum de pește mai mare, cum ar fi Japonia și Taiwan, rata de depresie este de 10 ori mai mica decat in America de Nord. Depresia postpartum este, de asemenea, mai puțin frecventa.

Studiile sugereaza ca acizii grasi omega-3 pot fi mai eficienti impreuna cu antidepresivele.

Peștii de apa rece, cum ar fi somonul, sardinele si hamsiii, sunt cea mai bogata sursa alimentara de acizi grași omega-3. Dar, in loc sa mancati mai mult pește, care poate conține mercur, PCB-uri și alte substanțe chimice, capsulele de ulei de pește sunt considerate o sursa mai curata de acizi grași omega-3.

Capsulele de ulei de pește sunt vandute in magazinele de specialitate, in farmacii și on-line. Capsulele de ulei de pește pot interacționa cu medicamentele care subtiaza sangele, cum ar fi warfarina si aspirina. Efectele adverse pot include indigestie și sangerare. Uleiul de pește nu ar trebui sa fie luat cu 2 saptamani inainte sau dupa o interventie chirurgicala. Uleiul de pește poate lasa un gust de pește. Pentru a preveni acest lucru, incercați sa luați uleiul de pește inainte de mese.

3) Nicotinamid adenin dinucleotid (NADH)

NADH este o molecula formata din vitamina B3 (niacina), care joaca un rol esențial in producerea de energie celulara.

Un studiu controlat cu placebo a evaluat eficacitatea NADH-ului asupra 26 de persoane diagnosticate cu sindromul oboselii cronice. Participantii au primit fie 1 mg de NADH, fie un medicament placebo timp de 4 saptamani. La sfarșitul studiului, 8 din 26 (31%) au raspuns favorabil la NADH, in contrast cu 2 din 26 (8%), care au raspuns la placebo. Nu au fost raportate reacții adverse severe. Deși NADH pare foarte promițator, sunt necesare studii mai mari pentru a dovedi eficacitatea acestui supliment.

4) L-Carnitina

Carnitina, gasita in aproape toate celulele corpului, este responsabila pentru transportul lanturilor lungi de acizi grași in mitocondrii (centrele producatoare de energie ale celulelor). Aceasta permite acestor acizi grași sa fie transformati in energie.

Unele studii au descoperit ca nivelurile de carnitina din organism sunt diminuate la persoanele cu sindromul oboselii cronice si au fost asociate cu oboseala musculara, durere musculara și o toleranța scazuta la efort. Cu toate acestea, alte studii nu au gasit nicio asociere intre deficienta de carnitina si simptomele sindromului de oboseala cronica.

Un studiu a examinat folosirea de L-carnitina pe 30 de persoane cu sindrom de oboseala cronica. Dupa 8 saptamani de tratament, a existat o imbunatatire clinica semnificativa din punct de vedere statistic la 12 din cei 18 parametrii; cea mai mare imbunatatire simtindu-se dupa 4 saptamani de tratament. O persoana nu a putut finaliza cele 8 saptamani de tratament din cauza diareei. Nu a fost niciun grup placebo in acest studiu, iar participantii stiau de scopul studiului, asa ca sunt necesare mai multe studiile clinice.

Suplimentarea cu L-carnitina este,in general, bine tolerata. Cu toate acestea, dozele mari de L-carnitina pot cauza tulburari digestive și diaree si, ocazional, apetit crescut, mirosuri corporale neplacute si eruptii cutanate.

O reacție adversa rara, care a fost raportata cu folosirea de L-carnitina, sunt crizele la persoanele cu sau fara convulsii preexistente.

5) Coenzima Q10

Coenzima Q10 (Co Q10) este un compus gasit in mod natural in mitocondrii, centrul care produce energie pentru celulele noastre. Co Q10 este implicata in producerea de ATP, principala sursa de energie a celulelor corpului. Co Q10 este si un antioxidant.

Un sondaj completat de 155 de oameni cu oboseala persistenta a constatat ca, dintre toti oamenii care au folosit Co Q10, 69% au raportat ca acest compus a prezentat actiuni benefice asupra lor.