Colorimetria este o axa fundamentala in designul modei si in cadrul oricarei ramuri imaginabile a imaginii personale, asa ca, avand in vedere relevanta sa, astazi vom vorbi despre impactul colorimetriei in designul modei si despre cum sa alegem culorile corecte atat la nivel personal, cat si la proiectarea unui linie vestimentara.
Vom incepe prin a detalia ce este colorimetria la moda si cum influenteaza modelele, apoi vom trece la sfaturi pentru alegerea culorilor potrivite pentru imbracaminte.
Cum influenteaza colorimetria designul de moda?
Colorimetria in designul modei este o disciplina care studiaza modul in care diferitele combinatii de culori favorizeaza aparitia utilizatorilor in functie de caracteristicile lor fizice (cum ar fi culoarea parului, culoarea ochilor, culoarea pielii…) si a calitatilor culturale (etnie, origine). , modele de credinte, tendinte de moda…).
Impactul colorimetriei asupra designului modei este foarte larg si poate fi studiat din mai multe aspecte.
In general, vom gasi colorimetria aplicata pentru a spori frumusetea naturala a unei persoane printr-o selectie buna de culori in imbracaminte. Colorimetria in imbracaminte este, de exemplu, responsabila pentru ca o tinuta sa arate deosebit de bine unei persoane, care i-ar face pe ceilalti sa arate normali.
Selectand corect o paleta de culori pentru o colectie sau pentru a o purta intr-un stil personal, designerii se asigura ca hainele lor pot crea tendinte, pot face o declaratie si pot atrage atentia.
Cum sa alegi culorile potrivite pentru o colectie de articole vestimentare sau de moda
Mai jos sunt cateva sfaturi foarte utile atunci cand alegeti paleta de culori potrivita pentru un anumit design sau pentru a va etala un costum, in cazul in care sunteti interesat sa profitati personal de aceste cunostinte.
1. Ganditi-va la publicul tinta
Cheia colorimetriei este sa luati in considerare culoarea pielii, a ochilor si a parului publicului tinta.
Acesta este un lucru de care toti designerii iau in considerare atunci cand realizeaza articole de imbracaminte unice pentru un anumit model si pe care ar trebui sa il iei in considerare si pentru tine.
In acest sens se folosesc trei tipuri de armonii naturale: reci, calde si neutre (despre care nu vom vorbi pentru ca totul se potriveste acestor armonii).
Pentru tonuri reci
Armoniile reci sunt acelea in care culoarea parului si a ochilor sunt relativ mai deschise si contrasteaza foarte mult cu culoarea pielii si in functie de nivelul de intensitate vor fi considerate intense, neutre si moi.
Pentru persoanele cu armonii reci intense (vara), de obicei sunt recomandate tonuri precum albastru deschis, roz si albastru deschis. Pentru tonurile reci moi (iarna) sunt recomandate de obicei culori mai intense si luminoase.
Pentru nuante de calitate
Armoniile calde sunt cele in care culoarea pielii este mai intensa decat cea a ochilor si a parului. In functie de intensitatea acestui contrast, exista si subtipuri intense, neutre si moi.
Pentru armonii calde in tonuri intense (primavara), sunt recomandate tonurile calde ale paletei pastelate. Pentru tonurile moi (toamna), sunt recomandate de obicei culori ceva mai intense precum portocaliul.
Trebuie amintit ca acestea nu sunt reguli universale, deoarece fiecare persoana are o nuanta rafinata de tonuri si texturi care le poate lasa pe parti aparent opuse ale paletei de culori.
Un test care se face de obicei in selectia imaginilor si pe care designerii creativi il folosesc de obicei pentru a defini culorile in colectiile lor, avand in vedere un public tinta, este sa contrasteze mai multe tesaturi sub fata sub lumina neutra si sa vedem cum se transforma in tesaturi de diferite culori. sunt alternate pentru a alege cele mai magulitoare tonuri.
2. Fii ghidat de psihologia culorii
Culorile sunt capabile sa activeze anumite mecanisme cerebrale care sunt conectate la emotii, miscare inspiratoare, pasivitate, energie, schimbare, senzualitate, pasiune, seriozitate… In functie de psihologia culorii, s-ar putea sa fii interesat sa adaugi niste haine de anumite culori la tinuta ta.colectie. De exemplu:
- Rosu: este o culoare care transmite pasiune, indrazneala, senzualitate si putere.
- Albastru: este culoarea regalitatii si transmite eleganta, sobrietate si dreptate.
- Galben: transmite abundenta, fericire si bogatie.
- Portocaliu: este o culoare asociata cu miscarea sau urmarirea unui anumit lucru.
- Verde: este o culoare asociata cu natura, ecologica si naturala.
- Negru: seriozitate, eleganta, atemporalitate si rafinament.
- Alb: puritate, delicatete, eleganta simpla.
Studiul culorilor tine cont de aceasta psihologie atunci cand se decide tonurile pentru articole de imbracaminte si este ceva care se face in multe domenii, cum ar fi marketingul, de exemplu.
Luati in considerare sezonul anului
In fiecare an, diferitele marci din lume isi reunesc expertii pentru a defini culorile de sezon si acestea sunt extrase dintr-un curent estetic care insoteste fiecare anotimp al anului. Daca sunteti interesat de haine pentru un anumit sezon, luati in considerare ca exista anumite culori preferate, de exemplu:
Arc
Primavara este regina anotimpurilor calde si reflecta stilurile de culori mai blande ale paletei pastelate. In aceasta putem gasi totul, cum ar fi galben, verde mar, coral, roz si multe altele.
Iarna
Poate suna cliseu, dar realitatea este ca paleta luminoasa de iarna este de ani de zile anotimpul tonurilor reci prin excelenta. Ne putem gandi la rosu, albastru inchis, negru, argintiu si fucsia atunci cand vorbim despre culorile de iarna.
Toamna
Pentru toamna sunt de obicei recomandate culorile profunde, precum maro, verde masliniu, portocaliu si cele derivate din paleta asociata cu culorile pamantului precum bejul.
Vara
Vara este de obicei intensa, desi, in mod paradoxal, este asociata cu modele de piele rece. In acest sezon putem vedea culori precum roz cald si albastru, opal, gri si chiar albastru deschis.
3. Folositi culori complementare
O alta modalitate de a sti ce culori sa alegeti in functie de colorimetria din imbracaminte este prin echilibrarea tonurilor principale sau centrale cu culorile lor complementare.
Adica ne vom uita la o culoare principala care flateaza fata in functie de armonia si intensitatea ei si apoi vom adauga detalii in tonuri opuse paletei de culori care vor crea un contrast rafinat. Incercand mereu sa urmeze o estetica prudenta.
Luati in considerare tendintele
O alta modalitate excelenta de a ghida studiile de colorimetrie de moda este prin tendinte.
Este adevarat, podiumurile si cererea pentru anumite culori sugereaza de obicei schimbari sociale, transformari profunde in inconstientul colectiv si cultural, care afecteaza modul in care percepem sau interpretam culorile.
Incearca sa ramai fidel stilului tau, dar nu pierde din vedere ceea ce porti, pentru ca cu siguranta altii au gasit anumite combinatii de culori care pot merge foarte bine pentru tine.
4. Semnatura si personalitatea
Urmand nota finala a sectiunii anterioare, este important ca, atunci cand selectezi culori pentru imbracaminte sau modele de moda, sa ramai atasat de personalitatea ta, de stilul si imaginea de marca (sau imaginea personala).
Cand porti haine care se potrivesc cu esenta ta, o observi, se transmite in siguranta si acea siguranta este simtita si de cei din jur.
Acelasi lucru se intampla atunci cand faci o colectie. Tendinta poate fi rochii de culoare pastelate, dar daca brandul tau de design se bazeaza pe mostre de culori puternice si luminoase, adauga-l fara teama, adeptii tai iti vor recunoaste semnatura in spatele ei.
Asta este pentru o trecere in revista a impactului colorimetriei in designul modei si a modului de a alege culorile potrivite pentru colectia sau designul vestimentar. Aminteste-ti ca moda este o miscare culturala plina de curente rafinate, asa ca nu exista reguli imobile, dincolo de ceea ce functioneaza pentru tine. Totusi, acest subiect este studiat profesional dintr-un motiv foarte intemeiat, asa ca daca sunteti in cautarea unui curs de colorimetrie fashion, nu ezitati sa ne verificati disponibilitatea.