Cu ocazia unei noi editii UNVEILED, Cristina Sabaiduc isi va prezenta prima colectie in Romania. Desi romanca la origini, creatoarea a studiat pe alte meleaguri, in Toronto, a facut un internship pentru Carolina Herrera si a lucrat ca asistent pentru Jeremy Laing, iar acum locuieste in Londra.

Cu toate ca pe 17 noiembrie industria modei din Romania va face pentru prima oara cunostinta cu creatiile Cristinei, aceasta nu este un novice, avand in palmares o participare la Saptamana Modei din Londra. Mai multe despre aceasta experienta si drumul parcurs pana acolo o sa iti povesteasca chiar Cristina Sabaiduc, un roman care ne promoveaza in lume, in cele de mai jos.

Romania, Canada, America, Anglia, Franta. Toate aceste tari apar in C.V.-ul tau. Care a fost traseul artistic, unul demn de „globe-trotter”?

Sunt pasionata de mai multe culturi si inca de cand eram mica, parintii mi-au insuflat pasiunea pentru calatorii, care nu mi-a disparut niciodata. Am invatat atat de multe despre piata canadiana in timpul adolescentei, incat mi-am dorit sa abordez si piete mai mari pe plan international, motiv pentru care m-am indreptat spre New York si Paris, si cel mai recent Londra. Iar de cele mai multe ori m-am gandit, de ce sa nu ma mut acolo?

De ce te-ai stabilit in Anglia si nu Romania, cum simti ca este piata lor fata de a noastra?

Am venit in Anglia din motive personale si de business, dar si pentru ca este un oras interesant si, in plus, este la jumatate de drum intre toti cei pe care ii iubesc din lume. Avand un studio in Londra, mi se deschid atat de multe usi, care imi permit sa intru pe pietele pe care mi le doresc, cum este si Romania. De exemplu, am fost prezentata echipei Unveiled prin intermediul Ambasadei Britanice. Cred ca Anglia are o piata mai dezvoltata si matura pe plan international, in timp ce Romania are designeri foarte cunoscuti la nivel national si multi tineri designeri care intra pe piata cu o mentalitate internationala, ceea ce este foarte interesant.

In ce forma ti-a influentat personalitatea si creativitatea noul drum ales: sa creezi un brad, un business propriu?

Cred ca am inceput sa muncesc si mai mult, asta in cazul in care este posibil, si cu siguranta am capatat o vointa mai puternica, comica si un pic nebuneasca. Trebuie sa luati totul asa cum vine si sa respirati de-a lungul drumului, fara sa va faceti griji pentru ceva care nici macar nu s-a intamplat inca.

Cu siguranta, tarile cu care ai facut cunostinta au culturi diferite, crezi ca asta a influentat intr-o masura versatilitatea hainelor tale, care pot fi purtate in nenumarate feluri?

Da, cu siguranta. Avand o educatie multiculturala m-a facut sa fiu mereu curioasa, nu numai despre diferentele culturale din moda, materiale si meserii, dar, de asemenea, despre maniere, personalitati si stiluri de viata. Ma adresez unei audiente globale, iar atunci cand desenez am in minte versatilitatea si personalizarea.

Cum s-a nascut pasiunea pentru design-ul feminin. Te-a influentat cineva sau ai descoperit-o pe parcurs?

Nu am cunoscut nimic altceva. Cred ca aveam 10 de ani cand am vazut prima prezentare de moda la televizor si i-am intrebat pe parintii mei, „Cine este acea persoana de la final? Este asta un job?” In mintea mea m-am decis. Bunica si mama si-au facut, de asemenea, o multime de haine proprii, unele piese le port si astazi.

Cum a fost pentru tine experienta in 3D din data de 18 septembrie – Saptamana Modei din Londra?

Minunata. Acesta a fost primul meu proiect in colaborare si a deschis o usa pentru viitoarele prezentari de film. Lucrand in 3D a fost o provocare si o noua modalitate de gandire in ceea ce priveste filmul. Din materiale si tesaturi aduc la viata piese din 2D in 3D, iar cu filmul este cu totul alta interactiune.

Care este ideea principala si care sunt sursele de inspiratie pentru cea mai recenta colectie, cea pentru vara 2013?

Pentru colectia S/S 13, am fost inspirata de puternice contraste tactile ale materialelor organice, folosind saruri de roca pentru a creea formatiuni de cristale pe pene. In colaborare cu Jo Holland, aceste pene cristalizate au fost apoi expuse la lumina si culoare intr-o camera obscura inainte de a fi inregistrate pe o hartie fotografica, creand o serie de imagini delicate, dinamice, exclusiv pentru acest sezon. Ideile de dezvoltare, conexiune si aderenta au continuat pana la taierea modelelor de haine si utilizarea in 3D a ornamentelor din pene cristalizate.

In ce masura te inspira si te ajuta artistul Jo Holland?

Totul s-a intamplat atunci cand am inceput sa impartim un studio – am avut o conexiune instantaneu cu privire la aspectul estetic si apreciarea muncii noastre, iar din primele 10 minute ale intalnirii ne-am gandit la o colaborare. In timp ce lucram simultan la proiectele noastre proprii in acest spatiu comun, ne-a venit si sursa de inspiratie pentru proiectul nostru in colaborare si iata-ne acum cu o colectie bine primita pentru S/S 13. Am constatat ca lucram foarte bine impreuna, foarte natural, asa ca sunt emotionata sa vad ce vom dezvolta in urmatoarele sezoane.

Cum ai descrie femeia careia i te adresezi, care ar purta cu mandrie hainele tale?

Aceasta femeie are o anumita aura, un fel de a pune lucrurile impreuna si este o prezenta chic fara efort. Este naturala si relaxata, dar versatila si echilibrata. O femeie care danseaza pe propriul ei ritm si nu-i pasa daca cineva se uita.