Pas cu pas, mersul este cu adevarat o modalitate puternica de a ramane in forma. Dar pe langa beneficiile pentru corp, mersul pe jos are un mare beneficiu pentru minte: lupta impotriva anxietatii si stresului si ajuta la regasirea de sine.

Mersul constient: mersul constient cu putere antistres

Mersul constient a fost folosit de secole ca o forma de meditatie si este eficient pentru ameliorarea stresului, poate combate depresia, elibereaza mintea, anxietatea si nelinistea care uneori ne asalteaza fara motiv.

Daca se intampla sa simti o anxietate in crestere, pune-ti gandurile in miscare si incepe sa mergi : miscarea ajuta la eliberarea emotiilor, amelioreaza tensiunea in muschi, pune in circulatie un soc benefic de endorfine.

Unele investigatii au constatat ca mersul pe jos ajuta la imbunatatirea rezultatelor psihoterapiei, deoarece actioneaza la nivel fizic, dar implica si sfera emotionala.

Cum si unde sa incepi sa mergi constient

Face o pauza in care sa iesi special pentru plimbare: zi de zi va deveni un obicei placut util pentru a pierde in greutate si a va mentine in forma, lupta impotriva momentelor de nervozitate si ajutandu-va sa gasiti un spatiu de liniste interioara.

Ai grija insa sa nu transformi plimbarea intr-o conversatie nesfarsita: daca poti, lasa telefonul mobil acasa. Incet, incet, vei recapata legatura cu emotiile tale profunde, lasand gandurile si grijile zilei sa scape, pas cu pas.

Potrivit unui studiu recent, cel mai bun moment pentru a iesi la plimbare este intre 10 si 12: lumina soarelui ajuta la producerea de vitamina D, atat de mult incat este indicata pentru prevenirea bolilor si deficientelor osoase.

La locul de munca, profita de pauza pentru a te detasa si a trece la aer curat, dureaza 10 minute pentru a reincarca energia . Bea apa cu o lingurita de magneziu, ajuta la mentinerea nivelului de energie ridicat si lupta impotriva tulburarilor de dispozitie.

Inspira adanc, tine o clipa, apoi lasa aerul sa iasa foarte incet imaginandu-ti ca fiecare gand se contopeste cu aerul si se dizolva in soare.

Plimbare in natura pentru a combate anxietatea

Multe cercetari au dovedit de mult puterea antistres a naturii : respira adanc, observa verdeata si copacii, inalti si puternici. Inchide ochii si incepe sa percepi in tine forta Pamantului, care de la picioare pana la cap te inconjoara intr-o imbratisare milenara.

Mersul pe jos scade tensiunea arteriala, imbunatateste circulatia, reduce riscul de atac de cord si boli cardiovasculare, se mentine in forma si ajuta la tonifiere.

In plus, este o activitate gratuita care poate fi practicata oriunde : fa din plimbarea zilnica ritualul tau de bunastare, luand acest obicei cu tine chiar si in vacanta.

Esti langa mare? La revedere pantofi! Cand mergi descult, stimulezi terminatiile nervoase imbunatatind oxigenarea tesuturilor si gasesti contactul cu Pamantul.

Cercetari recente efectuate la Universitatea din Michigan, in Statele Unite, au aratat ca mersul regulat in natura ajuta la depasirea depresiei cauzate de boala si doliu, ne face sa ne simtim mai puternici, mareste energia vitala.