Sfaturi pentru a evita orele suplimentare la serviciu!

Am putea spune ca serviciul este o a doua casa si ca ne petrecem o mare parte din timp acolo. Insa jobul nu trebuie sa iti acapareze orele libere sau viata de cuplu. Iata ce trebuie sa faci pentru a evita orele suplimentare la serviciu!

Planifica-ti ziua. Inca de la primele ore ale diminetii, chiar daca nu ai ajuns inca la birou, este indicat sa stii ce ai de facut in ziua respectiva. In plus, planifica-ti ziua in asa fel incat la sfarsitul programului sa iti termini toate sarcinile si indatoririle.

Pauze scurte. In special atunci cand ziua ta este foarte aglomerata, poate ar fi indicat sa nu iti mai iei atat de multe pauze de cafea sau de tigara. Incearca intai sa-ti termini treaba si apoi poti sa te gandesti si la putina relaxare, daca mai ai timp.

Sarcinile mai complicate la inceput. Conform studiilor, este mai bine sa ne axam asupra sarcinilor mai complicate in prima parte a zilei, atunci cand suntem mai activi, energici si lucram mai cu spor. Cercetatorii sunt de parere ca dupa masa de pranz randamentul este mai scazut si nu mai avem acelasi chef de a munci ca in prima parte a zilei.

Curatenie la birou. Tot cercetatorii spun ca atunci cand ai biroul aranjat si curat iti este mai usor sa gasesti anumite lucruri, sa te apuci de anumite sarcini si sa le duci la bun sfarsit mult mai repede. Asa ca, inainte de a pleca de la birou, rezerva-ti ultimele 10 minute pentru a face putina ordine pe birou si pentru a lasa toate lucrurile la locul lor. A doua zi iti va fi mult mai usor sa o iei de la capat.

Nu te lasa distrasa. Cel mai probabil la locul de munca ai conexiune la internet si poti sa intri pe diferite site-uri. Cele mai accesate site-uri sunt cele de socializare, insa acest lucru iti poate afecta atentia si randamentul la locul de munca.

Telefonul. Chiar si telefonul poate fi o sursa de distragere a atentiei, in special daca obisnuiesti sa stai de vorba in timpul programului cu membrii familiei sau cu diferiti prieteni. Incearca sa separi putin viata profesionala de cea privata si sa-ti dai mai mult interesul la indeplinirea sarcinilor.

E-mail. Tot specialistii recomanda sa nu iti verifici din 5 in 5 minute casuta de mail, deoarece nu faci decat sa pierzi timp pretios in acest fel. Cel mai indicat este sa te uiti din ora in ora si sa filtrezi mail-urile primite. Pe cele importante sa le rezolvi cat mai repede, iar pe cele care nu te intereseaza sa le stergi (poti primi si mail-uri nesolicitate pe adresa de la birou).

Nu incerca sa le faci pe toate singura! Daca ai prea multe sarcini pe cap si esti in intarziere, poate ai putea sa o rogi pe colega care nu face nimic sa te ajute. Sau mai bine, daca ai un post de conducere, ai putea sa delegi anumite sarcini mai putin importante subalternilor tai. In acest fel te vei putea concentra asupra lucrurilor care conteaza cu adevarat.