Secretul tineretii se afla in farfuria ta

Fantana tineretii, piatra filosofala, panaceul universal, elixirul vietii…tot atatea nume pentru o singura dorinta, poate cea mai mare din cate au animat vreodata omenirea: tineretea vesnica.

Cu totii am ascultat in copilarie basmul popular cules de Petre Ispirescu, „Tinerete fara batranete si viata fara de moarte”, insa trebuie sa stiti ca visul unei tinereti vesnice nu este limitat doar la zona geografica a tarii noastre. Granitele sale sunt tot atat de intinse pe cat de mare este Pamantul…

Prevestirilor facute de vizionari din trecut, conform carora Fantana Tineretii va fi descoperita in ceea ce se poate numi deja viitorul apropiat, li se adauga eforturile sustinute ale cercetatorilor si medicilor facute in scopul prelungirii duratei de viata si a mentinerii unei sanatati cat mai indelungate in ciuda imbatranirii celulare (care nu este musai sa fie asociata cu aparitia bolilor).

In trecut, existenta Fantanii Tineretii (un izvor magic a carei apa vindeca oamenii de boli, redandu-le tineretea pierduta) a fost asociata cu Florida sau cu zona mitica Bimini, acolo unde prosperitatea si bogatia erau la ele acasa. Poate ca viitorul ne va demonstra ca aceasta fantana a tineretii se afla in noi, sustinuta si stimulata de hrana pe care o gasim in natura.

Interesul cercetatorilor medicali pentru geriatrie si conservarea tineretii s-ar putea materializa in viitor sub forma identificarii formulei care ne-ar putea prelungi atat speranta de viata, cat si starea de sanatate.

Pana atunci insa, avem cateva solutii la indemana, care sunt mai aproape decat ne-am putea imagina. Putem spune ca aceste alimente sunt cu adevarat miraculoase, si asta nu pentru ca ne transforma din Cenusarese in Printese. Consumata regulat, o hrana pe care o consideram banala se poate transforma intr-un adevarat medicament pentru trup. Nu o sa insist aici pe importanta activitatii sportive, deoarece aceasta se intelege de la sine. In articolul de fata vom vorbi doar despre cele sapte alimente care nu ar trebui sub nicio forma sa lipseasca din alimentatia noastra cotidiana.

1. Iaurtul
Este recomandat consumul unui iaurt pe zi, iar cele dintre voi care nu se dau in vant dupa lactate sunt sfatuite sa consume macar unul la cateva zile. De ce avem nevoie de iaurt? Pentru doza de calciu pe care ne-o ofera, dar si pentru bacteriile probiotoce pe care le contine. Acestea sunt foarte importante pentru echilibrul mediului intestinal. Pe masura ce imbatranim, bacteriile din intestin se imputineaza, iar noi devenim expusi bolilor digestive. Probioticele existente in iaurt, numite si acidofile, formeaza o aparare naturala impotriva altor organisme daunatoare. Insa nu toate iaurturile sunt la fel. Ca sa fii sigura ca alegi ce este mai bun pentru tine si pentru familia ta, citeste cu atentie eticheta si verifica procentul de culturi active.

2. Somonul
Bogat in acizi grasi Omega 3, somonul este ceea ce am putea numi un „ambasador” al bucatariei de provenienta marina. Consumul de somon ne fereste de foarte multe boli legate de imbatranire: artrita, boli de inima sau hipertensiune. Mai mult decat atat, pestele este hrana ideala pentru creier, deoarece uleiurile pe care le contine imbunatatesc activitatea cognitiva si memoria.

3. Coacazele
Avand in vedere ca sunt printre fructele cu cea mai mare concentratie de antioxidanti, coacazele au fost pe nedrept reduse la statutul de garnitura pentru prajituri. Acestea fac minuni pentru creierul nostru datorita fitonutrientilor cu rol de prevenire a afectiunilor neurologice relationate cu procesul imbatranirii. Chiar daca suplimentele alimentare pe baza de coacaze sunt mai la indemana decat fructele in sine, nu reprezinta o garantie ca te vei bucura de aceleasi avantaje ca atunci cand consumi fructe proaspete. Incearca pe cat posibil, sa mananci cat mai des coacaze si fructe de padure proaspete si vei profita la maxim de calitatile acestor fructe miraculoase.

4. Fasolea rosie
Toate soiurile de fasole sunt o mina de aur in ceea ce priveste lupta impotriva imbatranirii, insa studiile arata ca dintre toate, fasolea rosie are cea mai mare cantitate de antioxidanti, un ingredient-cheie in combaterea efectelor radicalilor liberi. Substantele pe care le contine, printre care vitaminele D, E si A, ajuta la repararea celulelor din organism, prevenind aparitia unor boli grave, precum Alzheimer sau cancer. Antioxidantii nu sunt singura arma pe care o poseda. Fasolea rosie mai contine un alt campion al longevitatii: acidul folic, care ajuta la prevenirea dementei.

5. Semintele de in
Studii diverse au estimat ca intre 30% si 40% dintre toate formele de cancer ar putea fi prevenite doar printr-un stil de viata echilibrat si printr-o dieta adecvata, mai ales daca sunt asociate cu consumul de in, o vedeta in lupta impotriva cancerului. Semintele de in ajuta la intretinerea unei pieli fine si netede si ne fereste de riduri datorita concentratiei ridicate de uleiuri benefice.

6. Ceaiul verde
Dupa cum sunt sigura ca stiati deja, ceaiul verde este o bautura bogata in antioxidanti, insa ceea ce poate nu stiati este faptul ca acest tip de ceai ajuta efectiv la prelungirea tineretii. Poate il considerati oarecum banal, avand in vedere ca poate fi cumparat de oriunde, insa daca va faceti un obicei din a consuma minim doua cani pe zi, veti reduce riscul aparitiei hipertensiunii arteriale.

7. Vinul rosu
Poate v-ati intrebat de ce sunt francezii atat de sanatosi, in ciuda consumului ridicat de grasimi saturate incluse in dieta lor traditionala. Ei bine, vinul rosu este raspunsul, sau mai exact, flavonoizii existenti in coaja strugurelui. Consumul moderat de vin (un pahar dupa cina, de 4- 5 ori pe saptamana) reduce semnificativ sansele aparitiei diabetului sau infarctului miocardic. Daca nu esti o bautoare de vin, incearca suplimentele care contin flavonoizi si alti antioxidanti. Nu este acelasi lucru, insa este mai bine decat nimic.

O cura de slabire este doar pentru moment, insa un regim de viata sanatos este pentru totdeauna.