Munca de foarte multe ori da nastere la schimburi, dar si la tensiuni. Ca si in viata de zi cu zi, sunt momente in care este esential sa stii sa te afirmi si sa-ti exprimi parerea. Acest lucru face mai usor de convins si, de asemenea, evita frustrarile ulterioare. Exista multe modalitati de a atinge acest obiectiv. Depinde si de caracterul fiecaruia. Unii reusesc mai bine decat altii, nu fara, uneori, o anumita forma de violenta. 

La locul de munca, relatiile ierarhice pot dezechilibra relatiile si discutiile. Mai mult, din pacate, este inca obisnuit ca anumite personalitati toxice sa abuzeze de pozitia lor si de influenta lor pentru a -si manipula colegii. Aceasta implica abordari mai complexe de dezamorsare. Totusi, indiferent daca esti angajat, manager sau altul, este posibil sa convingi fara a fi agresiv . Aceasta este subtilitatea de a nu te lasa calcat pe tine in timp ce aduci oamenii impreuna. 

Reinvatati sa comunicati la locul de munca 

Modul in care va adresati cuiva si prezentati un subiect este esential in procesul de implicare si partajare. Dupa cum afirma expertii in psihologie pe site-ul CNBC , obiectivul este de a atrage publicul la punctul de vedere evitand in acelasi timp stimularea opozitiei. Un prim pas pentru aceasta este sa va adresati in mod clar persoanei folosind „tu” sau „tu” in loc de „eu”. Apoi plasam interlocutorul in centrul subiectului , demonstrand si o mai mare consideratie. La fel, vom puncta schimbul folosind, cu moderatie (pentru a evita caderea in paternalism, chiar si la locul de munca), prenumele persoanei careia ii vorbim. 

Personalizarea pronumelor este esentiala pentru a face interactiunile la locul de munca mai antrenante. Mai mult, este crucial sa ai grija sa nu creezi, prin cuvintele tale, o distanta sau chiar o separare. Este absolut necesar sa evitati „ noi ”, care este mult prea vag, si sa preferati „ noi ” in locul „ tu ”. Acest lucru ne va include automat intr-un grup , ceea ce ajuta la o oarecare coeziune  si persuasiune , deoarece „ noi ” ne aflam in aceeasi situatie. Aceasta este in special o abordare foarte buna pentru a reduce diferentele ierarhice si pentru a arata ca toate ideile sunt egale. 

Sa stii sa insisti fara a asupri 

Pentru a fi convingator si pentru a preveni lasarea ideii tale la o parte, trebuie sa te asiguri ca este auzita. In timpul unui schimb de munca, afirmati-va punctul de vedere printr- o forma de insistenta . Totusi, trebuie sa eviti sa dai impresia ca esti ingust la minte. Aici este esentiala notiunea de reformulare . Ajuta la repetarea unei idei prezentand-o in diferite forme. Acest lucru ii va permite sa se cufunde in mintea interlocutorului. Acest lucru ofera, de asemenea, mai multe posibilitati de a gasi un unghi de aderenta mai eficient  care ajuta la convingere fara a impune.

Spre comunicare non-violenta 

Dupa cum mentioneaza site- ul NeonMag , multe tehnici retorice sunt valoroase atunci cand vine vorba de a va impartasi punctul de vedere la locul de munca si mai ales de a va convinge publicul. Apelarea la exemple vagi, statistici generale sau, mai rau, „auzit-spune”, submineaza foarte mult ideea. Dimpotriva, este esential sa dam substanta ideilor noastre prin anecdote clare . De asemenea, este interesant in acest caz sa va asigurati, asa cum descrie comunicarea non-violenta, sa va bazati pe experienta de prima mana, mai degraba decat sa repetati povestea cuiva. 

O alta abordare cunoscuta si foarte eficienta consta in a crea dinamica in povestea ta prin chestionarea interlocutorului tau. In loc sa-ti exprimi punctul de vedere pe larg, in termeni largi, este util sa trezesti cumva atentia persoanei careia ii vorbesti punand intrebari . Acestea nu necesita neaparat un raspuns imediat (sau chiar niciun raspuns), dar urmaresc sa trezeasca interesul si sa capteze atentia. De asemenea, plaseaza cealalta persoana intr-o pozitie mai activa de reflectie , potential mai deschisa decat simpla opozitie. Ramane doar sa incerci.